Η καθημερινότητα των εμπλεκομένων σε δράσεις εκπαίδευσης, οι ιδιαιτερότητες στην επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων και η επιλογή των διεργασιών που ( μπορούν) να συμβάλουν στην ολοκληρωμένη εμπειρία μάθησης, αποτελούν την ίδια στιγμή και αφορμές εργασιακής εξουθένωσης : ο συνδυασμός των προσδοκιών, η επίτευξη φιλικού κλίματος, η συνεργασία και η συμμετοχικότητα, δημιουργούν ένα πρόσθετο άγχος στον Εκπαιδευτή της Μη Τυπικής Μαθησης .
Στο σεμινάριο που επιλέχθηκε και το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Παλέρμο τον Ιούλιο του 2016 από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό DOREA, οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την εφαρμογή τεχνικών διαχείρισης του εργασιακού άγχους καθώς και μέσα / τρόπους πρόληψης της εξουθένωσης την οποία βιώνει ο εκπαιδευτικός στην καθημερινότητά του
Διαθέσιμα εργαλεία ( Ανοικτες Πηγές) μπορείτε να βρείτε στην Εργαλειοθήκη της ΚΥΚΛΗΣΙΣ
- Στόχος κινητικότητας: Συμβουλευτική καριέρας και επαγγελματική καθοδήγηση. Αντιμετώπιση και καταπολέμηση φαινομένων αποτυχίας στην εκπαίδευση. Αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής αποτυχίας και διασύνδεση σχολείου και εργασίας. Τεχνικές προσέγγισης για ενσωμάτωση. Παιδαγωγική και διδακτική. Βελτίωση του σχολείου και αξιολόγηση ποιότητας.
- Δραστηριότητες/εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν: -Δημιουργία κλίματος οικειότητας -Αναγνώριση των ατομικών προσδοκιών -Τι είναι το στρες; -Ορισμοί -Κατανοώντας τις αντιδράσεις σχετικά με το στρες (πάλη/φυγή εναντίον χρόνιου στρες) -Σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και συμπεριφορικά συμπτώματα του στρες -Σχέση μεταξύ του τρόπου σκέψης και του στρες -Αποτελεσματικοί και αναποτελεσματικοί τρόποι διαχείρισης του στρες -Ασκήσεις χαλάρωσης ώστε να γίνει αποτελεσματική διαχείριση του στρες (μέρος 1) -Εργαλεία αντιμετώπισης ενοχλητικών συναισθημάτων -Επίδραση του στρες σε μαθησιακά περιβάλλοντα -Αξιολόγηση των προσωπικών μας λόγων που οδηγούν σε στρες -Αλλαγή των μη ευφυών στρατηγικών -Αναγνώριση της συνομιλίας με τον εαυτό μας -Ασκήσεις χαλάρωσης (μέρος 2) -Πως μπορούμε να είμαστε πιο προσεκτικοί/ες και ευρηματικοί/ες στην τάξη; / πλάνο δράσης
- Αποκτηθείσες επαγγελματικές δεξιότητες: -Γνώση του ολιστικού μοντέλου για το στρες και ανάπτυξη αντίληψης σχετικά με το τι το προκαλεί, τους μηχανισμούς και τις επιρροές -Αντίληψη του πως το στρες επηρεάζει την ικανότητα διδασκαλίας -Πρακτικά εργαλεία για διαχείριση του στρες και αντιμετώπιση των δύσκολων συναισθημάτων -Περιορισμός των συνεπειών του στρες (όπως προβλήματα υγείας, αποχή, απώλεια δημιουργικότητας, αναποτελεσματική επικοινωνία, ανικανότητα συγκέντρωσης, διαμάχες κλπ) και ανάπτυξη υγειών τρόπων αντιμετώπισης των καθημερινών εργασιακών απαιτήσεων -Βελτίωση της συναισθηματικής αυτοαντίληψης -Βελτίωση της συναισθηματικής ισορροπίας των συμμετεχόντων -Βελτίωση της ικανότητας χαλάρωσης -Διευρυμένη αντίληψη περί υγείας
- Αποκτηθεισες γλωσσικές δεξιότητες: Αναπτύχθηκαν δεξιότητες σχετικά με τη χρήση της Αγγλικής γλώσσας μέσω συνεχούς επικοινωνίας στα αγγλικά στις συναντήσεις, τις συνεργατικές εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.