Τα στελέχη της ΚΥΚΛΗΣΙΣ αντιμετωπίζουν προκλήσεις που δυσχεραίνουν την διαδικασία της συμμετοχής των ενηλικων – κυρίως των λιγότερο εξοικειωμένων με την δια βίου μάθηση – σε δράσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Πέραν των προσδιορισμένων προκλήσεων που αποτυπώνονται στην διεθνή βιβλιογραφία και αφορούν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις και στάσεις των ενηλίκων απέναντι στην δια βίου μαθηση και την αλλαγή, παρατηρούνται και εξειδικευμένοι λόγοι οι οποίοι δυσχεραίνουν την μαθησιακή διαδικασία και συνδέονται με Αναπτυξιακές Διαταραχές και νευροφυσιολογικές λειτουργίες ή βλάβες στην μνήμη και κατανόηση, λόγω ήπιων εγκεφαλικών επεισοδίων. Αυτή η αφορμή αποτέλεσε και το ερέθισμα της συμμετοχής στο σεμινάριο το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Παλέρμο, τον Ιούλιο του 2017 από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό ShipCon.
- Στόχος κινητικότητας: Κατανόηση των Ειδικών Εκπαιδευτικών αναγκών – συγκεκριμένα Μαθησιακών Δυσκολιών συμπεριλαμβανομένων των: Δυσλεξία, Αναπτυξιολογικές Διαταραχές Συντονισμού -Δυσπραξία (DCD), Δυσαριθμησία, Ελλειμματική Προσοχή – Υπερκινητικότητα (ADD/ADHD). Κατανόηση των αιτιών εμφάνισης και των χαρακτηριστικών-κλειδιά των διαφόρων μαθησιακών δυσκολιών. Ενημέρωση σχετικά με τις διαδικασίες και τα κριτήρια για πρόωρη αναγνώρισή (διάγνωση) τους. Κατανόηση των τρόπων μάθησης και τρόπου ζωής από την προοπτική των ατόμων με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, συγκεκριμένα Δυσλεξία, Δυσπραξία, Δυσαριθμησία και ADD/ADHD.
- Δραστηριότητες/εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν: Εισαγωγή στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (SEN) – Γενική επισκόπηση των SEN – Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες (GLD) και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (SpLD): Επεξήγηση και Τρόποι διάκρισής τους – Δυσκολίες: Δυσλεξία, Αναπτυξιολογικές Διαταραχές Συντονισμού -Δυσπραξία (DCD), Δυσαριθμησία, Ελλειμματική Προσοχή – Υπερκινητικότητα (ADD/ADHD) (SpLD) – Διανοητικές SpLD – Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Μνήμης και Γνωστικές, Ακουστικής και Οπτικής επεξεργασίας – Επίδραση σε Ψυχολογικό, Κοινωνικό και Συναισθηματικό επίπεδο λόγω Δυσλεξίας, Αναπτυξιολογικών Διαταραχών Συντονισμού -Δυσπραξίας (DCD), Δυσαριθμησίας, Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ADD/ADHD) : Πώς προκαλούνται – Νευρολογικές Βάσεις – Αναγνώριση ενδείξεων – Επιπτώσεις στην προσωπική ανάπτυξη – Διάγνωση – Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής (ADD) & Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής & Υπερκινητικότητα (ADHD) – Ορολογίες και Ορισμοί – Ανάπτυξη προσοχής Πώς προκαλούνται – Νευρολογικές Βάσεις για ADD/ADHD Απο κοινού διάγνωση με άλλες παθήσεις Επιπτώσεις στις Ακαδημαϊκές και Κοινωνικές Επιτυχίες Αναγνώριση Ενδείξεων Κριτήρια για Διάγνωση Διατροφή και ADD/ADHD Φαρμακευτική αγωγή και ADD/ADHD Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ADD/ADHD
- Αποκτηθεισες γλωσσικές δεξιότητες: Βελτίωση της χρήσης της ξένης γλώσσας (αγγλικά) μέσω επικοινωνίας με ομοτίμους και εκπαιδευτές Εκμάθηση νέων εκφράσεων στην ξένη γλώσσα Απόκτηση μεγαλύτερης αυτοπεποίθησης στη συνομιλία στην ξένη γλώσσα Κατανόηση των άλλων Γνωριμία με άλλους πολιτισμούς